Page 27 - 81- 5
P. 27

2022’deki hedefimiz, öğretmen başîna 120 saat eğitimin  masînda sîkîntîlar yaşandîğînî ve farklî kaynaklarda kul-

        tüm  öğretmenler  tarafîndan  alînmasî.  Bunun  için  hiç- lanîldîğînî  gördük.  Hiç  kimseyi  kirletmeden,  doğrudan
        bir  kîsîtlamaya  gitmeden  öğretmenlerimizin  her  türlü  alîcîsî kimse, kimin ihtiyacî varsa ihtiyacî fazla olana faz-
        mesleki  gelişim  talebini  karşîlayarak  öğretmenlerimizi  la  gönderilecek  şekilde  tüm  okullarîmîza  bütçelerimizi
        ve yöneticilerimizi çok daha güçlü  noktaya taşîmak en  göndermeye başladîk."

        büyük hedefimiz. Tüm öğretmenlerimize, istemiş oldu-                                  Ökullarîn rahat bir şekilde ihtiyaçlarînî karşîlaya-
        ğu her türlü eğitim ve öğretime yansîyacak ve katkî ve- bileceğine dikkat çeken Özer, el birliği yapîlarak Türki-
        recek  olan  her  türlü  eğitimi  bundan  sonra  aldîracağîz  ye’ye  bütçeyle  ilgili  sîkîntî  olmadîğînîn  gösterilmesini
        ve rakamlarîmîz sürekli artacak. Öğretmenlerimiz güçlü  söyledi. Özer, bu ülkede hiç kimseden kayît için devlet

        oldukça okullarîmîz çok daha güçlü hâle gelecek, eğitim  okullarîndan bağîş alînamayacağîna dikkat çekerek “Biz
        sistemimizin kalitesi çok daha yükselecek.                                     nasîl yardîmcî kaynaklarla ilgili yîllardan beri kronik olan
               Millî Eğitim Bakanî Mahmut Özer, bu yîl hazîrlîklara  problemleri çözdüysek, çocuklarîmîza yardîmcî kaynağî
        erken başladîklarînî, 17 Haziran’da okullar kapandîktan  ücretsiz olarak gönderdiysek ve Sayîn Cumhurbaşkanî-

        bir  hafta  sonra  İstanbul’dan  başladîklarînî  hatîrlatarak  mîzîn da açîkladîğî gibi 2022-2023 eğitim öğretim yîlîn-
        “Hem  eğitim  politikalarîmîzî  değerlendirdik,  gözden  ge- da masalarîn üzerine sadece ücretsiz ders kitaplarînî de-
        çirdik ve hasbihâl ettik hem de bu sene erken başlayalîm  ğil, ücretsiz yardîmcî kaynaklarî da nasîl göndereceksek
        dedik.” Şeklinde konuştu. Özer, bu yîl okullarîn ihtiyaçlarî- okullarîmîzîn da tüm ihtiyaçlarînî aynî şekilde biz karşî-

        nî temizlik malzemesinden kîrtasiye malzemesine kadar  layacağîz. Biz el ele vererek burada farklî başarî hikâye-
        küçük onarîmlarîndan büyük onarîmlarîna ve donatîmla- leri oluşturacağîz.” diye konuştu.
        rîna kadar tamalayarak hîzla yol almak istediklerini bildi-                           Dünyanîn  çok  hîzlî  dönüştüğünü  söyleyen  Özer,
        rerek şunlarî dile getirdi: “Çünkü yîllardan beri bu ülkede  şöyle devam etti: “Çevremizdeki ülkelere bakîn. Gerçek-

        eğitimle ilgili şöyle bir sîkîntî var: Millî Eğitim Bakanlîğî  ten son 10 yîldaki tüm dünyada yaşananlar, ülkelerin sü-
        okullarîn  ihtiyaçlarînî  karşîlamaktan  aciz.  Ökul  aile  bir- rekli dönüşüm içinde, transformasyon içinde ve çok ciddi
        liklerini ve farklî mekanizmalarî devreye sokuyor, karşî- krizlerle yüzleşme arifesinde olduğunu gösteriyor. İklim
        lamaya çalîşîyor. Bu kadar yatîrîmî yapan bir hükûmetin  değişikliğine, enerji fiyatlarîna bakîn, gîda tedarik zinci-

        Millî Eğitim Bakanlîğî, okullarîn ihtiyaçlarînî karşîlamak- rindeki sîkîntîlara bakîn... Bizim de bu ülkenin en güçlü
        tan niye aciz hâle gelsin? İşte biz bu sene bunu gösterece- ve yaygîn Bakanlîğî olarak bu süreçte üzerimize düşen
        ğiz. Tüm okullarîmîzîn ihtiyaçlarînî bizzat karşîlayîp daha  görevi yapmamîz gerekiyor. Devletimizin ve milletimizin
        önce karşîladîğîmîz gibi önceden göndererek bir sonraki  yanînda olarak bu gençlerimizin, bizim en nadide serma-

        eğitim öğretim yîlîna hazîrlîğîmîzî şimdiden yapacağîz. İlk  yemizin, niteliğini sürekli artîrmak için büyük fedakâr-
        defa bakanlîk olarak farklî bir uygulamaya gittik.                             lîk göstermemiz gerekiyor. Bakanlîk olarak sizlerin çok
               Daha önceden hep Örtaöğretim Genel Müdürlüğü- daha rahat ortamlarda çalîşabilmesi için eli, alnî açîk bir
        müze bağlî okullarîmîza doğrudan bütçe gönderilirken  şekilde kimseye bir okula yardîmla ilgili bir sîkîntî ya-

        Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlî okullarîmîza yani  şatmadan sadece eğitim ve öğretime ve onun kalitesine
        okul öncesine, ilkokula ve ortaokullara bütçe gönderilmi- odaklanarak çalîşmasî için her türlü imkânîmîzî seferber
        yordu. Artîk biz anaokuluna da ilkokula da  ortaokula da  edeceğiz. Bunu yapabilecek bütçemiz, gücümüz ve irade-
        bütçe göndermeye başladîk çünkü çoğu zaman bütçeyi  miz de var.”

        göndermemize rağmen zaman zaman bütçenin aktarîl-
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32