Page 25 - 81- 5
P. 25

Ökul  öncesinde  hedeflerini  açîklayan  Bakan  maya başladîk. Aslînda paradigmayî değiştirdik. İşveren-

        Özer, şöyle devam etti: “3 yaştaki yüzde 14 olan okullaş- ler mesleki eğitim mezunlarînîn eğitim süreçlerine dâhil
        ma oranlarînî yüzde 50’ye, 4 yaştaki yüzde 35 olan okul- olmadan mezun olmalarînî beklerken biz dedik ki madem
        laşma oranînî yüzde 70’e, 5 yaştaki yüzde 78 olan okul- işgücü piyasasîna eleman yetiştiriyoruz, işgücü piyasasî ile

        laşma oranînî yüzde 100’e çîkarmak. 6 Ağustos 2021’e  tüm süreçleri birlikte yönetelim." diye konuştu.
        kadar Türkiye genelinde, 2 bin 872 bağîmsîz anaokulu                                   Özer,  işgücü  piyasasînîn  temsilcileriyle  müfredatî
        vardî. Rakam çok küçük.. İstanbul’da 147 bağîmsîz ana- güncellediklerini, işletmedeki beceri eğitimlerini birlikte

        okulu var. 1538 de özel öğretim anaokulu var. Peki, garip  planladîklarînî ve özellikle alan ve atölye öğretmenlerinin
        gureba nereye gönderecek çocuğunu? Ö zaman başlan- işbaşî ve mesleki gelişim eğitimlerini de birlikte planla-
        gîçta fark oluşmaya başlîyor. Şu ana kadar 10 bin yeni  dîklarînî bildirdi. Kîsa sürede bunun mesleki eğitimin bir
        ana sînîfînî ve 758 bağîmsîz anaokulunu hizmete aldîk.”                        anda toparlanmasîna yol açtîğîna değinen Özer, şunlarî
                Millî Eğitim Bakanî Mahmut Özer, mesleki eğitimin  dile getirdi: "Sînavla öğrenci alan meslek liselerinin hep-

        en  kritik  konularîndan  biri  ve  bakanlîk  olarak  öncelik  sinin puanlarî yükselmeye ve doluluk oranlarî artmaya
        verdikleri alanlardan biri olduğunu söyledi.                                   başladî. Diğer taraftan mesleki eğitimdeki üretim kapasi-
                Mesleki eğitimin bir taraftan iş gücü piyasasînîn ih- tesini artîrdîk çünkü mesleki eğitimdeki üretim, eğitimin

        tiyaç duyduğu elemanî yetiştirme bağlamînda çok kritik  yaparak ve üreterek gerçekleşmesi anlamînda çok kritik
        olduğunu bildiren Özer, "Aynî zamanda orta öğretim sis- işleve sahipti. Meslek liselerinde 200 milyonluk gelirden
        teminin dengeye ulaşmasî anlamînda da çok kuvvetli işle- 2021'i 1 miyar 162 milyonluk gelirle kapattîk, altî katlîk
        ve sahip. Katsayî uygulamasînîn getirmiş olduğu maliyeti  artîşla. Artîk meslek liseleri her şeyi üretebilir hâle gel-
        bu ülke uzun süre ödedi. 2012'de kat sayî uygulamasînîn  di. Kovid-19 süreci bize, paranîz olsa bile olağanüstü du-

        kaldîrîlmasîyla bakanlîğîmîz daha önceki bakanlarîmîz ve  rumlarda belli ürünleri üretmediğiniz sürece satîn ala-
        bürokratlarîmîz mesleki eğitimi güçlendirmek için çok bü- mayabileceğinizi gösterdi.
        yük çaba sarf ettiler ama son yîllarda değişik bir şey yap-
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30