Page 24 - 81- 5
P. 24

“Katsayî uygulamasînî yapanlarîn eline ne geçti?”  bir eğitim sistemine sahibiz. 19 milyon öğrencisi, 1,2 mil-
        sorusunu yönelten Bakan Özer, şöyle devam etti: “Bu ül- yon  öğretmeni  olan  bir  devasa  eğitim  sistemi.  150’nin
        keye çok ciddi maliyetler ödettiler. Akademik olarak ba- üzerinde ülkenin toplam nüfusundan çok daha fazla bir

        şarîlî öğrencileri imam hatiplerden ve mesleki eğitimden  eğitim sistemimiz var. İşte bu bizim beşeri sermayemiz.”
        uzaklaştîrdîlar.  İş  gücü  piyasasînîn  ‘Aradîğîm  elemanî  ifadesini kullandî.
        bulamîyorum.’ diye inlemesine yol açtîlar. İş gücü piya-                              70 yîllîk gecikmeyi 20 yîlda telafi etmek için lider-
        sasînîn çok ciddi maliyetler ödemesine yol açtîlar. Bugün  liğini ortaya koyan Cumhurbaşkanî Recep Tayyip Erdo-

        yüzleşmiş olduğumuz okullar arasî başarî farkînîn kay- ğan’a öğrenciler, öğretmenler ve aileler adîna teşekkür
        nağî orasî. Peki, kim kazançlî çîktî? Bu ülke kazançlî çîk- eden Özer, “Millî Eğitim Bakanlîğî olarak artîk kitlesel-
        madî, iş gücü piyasasî kazançlî çîkmadî, veliler kazançlî  leşme evresinden sonra ağîrlîk verdiğimiz şey eğitimin
        çîkmadî. Ülke kaybetti. Aynî şey imam hatipler için geçer- kalitesinin artîrîlmasî, eğitimde fîrsat eşitliğinin güçlen-

        li.  Bugün  imam  hatiplerle  ilgili  spekülasyonlar  başladî.  dirilmesidir. Bunun için de üç noktaya ağîrlîk verdik. Bi-
        “Eğitimde kaliteyle ilgili sîkîntîlar var. İmam hatibe Milli  rincisi, okul öncesi eğitimin yaygînlaştîrîlmasî; ikincisi,
        Eğitim Bakanlîğî çok fazla yatîrîm yaptî ondan dolayî ka- mesleki eğitim; üçüncüsü de öğretmenlerimizin okul yö-
        lite elden gitti.” Saçma sapan, hiçbir veriye dayanmayan,  neticilerinin sürekli desteklenerek mesleki ve kişisel ge-

        tamamen işte geçmişteki mühendislik uygulamalarînî zi- lişimlerinin çok boyutlu olarak güçlendirilmesidir. Ökul
        hin dünyalarînda canlandîran, Türkiye gerçekliğiyle iliş- öncesi eğitimde gerçekten eğitimin diğer kademelerinde
        kisi olmayan insanlarîn eğitimle ilgili projeksiyonlarî.”                      çok güçlü yatîrîmlar yapmamîza rağmen istenilen nok-
               Eğitim  sistemindeki  gelişmeleri  aktaran  Özer,  tada değiliz. Bakîn, biz kendimizi eleştirebiliyoruz. Yap-

        “2000’li yîllarda eğitim sistemindeki öğretmen sayîsî 500  tîğîmîz iyi şeyleri de diyoruz eksik kalan yönlerimizi de
        bin civarîndaydî. Şu anda 1,2 milyon öğretmenin olduğu  diyebiliyoruz.” dedi.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29