Page 26 - 81- 5
P. 26

İşte, maskeyle ilgili gelişmiş ülkeler çok ciddi trav- diklerini aktaran Özer, en büyük adîmlarînî 60 yîllîk rüya

        malar yaşadîlar ama tüm Türkiye’de o mesleki eğitimin  olan Öğretmenlik Mesleki Kanunu ile attîklarînî kaydetti.
        tüm fedakâr öğretmen ve öğrencileri canlarînî hiçe sayîp  Özer, eğitim sisteminin öğretmenleri kadar güçlü oldu-
        okullara giderek toplumunun ihtiyacî olan tüm ürünleri  ğuna değinerek "Biz bunu bir adîm daha ileri götürüyo-

        ürettiler.  Mesleki  eğitimin  üretim  kapasitesinin  artîrîl- ruz ve bir toplum öğretmeni kadar güçlüdür diyoruz. Öğ-
        masî şunu gösterdi: Mesleki eğitim o kadar kritik ki sa- retmene ne kadar yatîrîm yaparsanîz o toplum o kadar
        dece işgücü piyasasînîn ihtiyaç duyduğu insan kaynağînî  güçlü hâle gelir." dedi.

        yetiştirmiyor, Kovid-19 salgînîyla olağanüstü koşullarda                              Öğretmenlerin sadece öğreten olmadîğînî ve hayat
        da üretim kapasitesini devreye sokarak devletinin ve mil- boyu öğrenenler olduğunu bildiren Özer, şunlarî kaydet-

        letinin yanînda yer alarak o travmalarîn atlatîlmasînda  ti: "Kariyer mekanizmasînî kurarak uzman ve başöğret-
        büyük bir fonksiyon icra ediyor. Bu üretim kapasitesini  menlikle öğretmenlerimizin aldîğî eğitimleri değerlendi-
        daha sonra fikrî mülkiyete aktardîk. Meslek liseleri artîk  ren ve özlük haklarînda ciddi bir farka yol açacak şekilde

        patent, faydalî model, marka, tasarîm tescilleri üretmeye  maddi finansman olarak da destekleyen bir mekanizmayî
        başladî ve ilk kez alînan bu tesciller ticarileştirildi, ticari  kurduk ve 613 bin öğretmenimiz uzman ve başöğretmen-

        ürünlere dönüştürüldü.”                                                        liğe başvurdu. 18 Temmuz'da eğitimler başladî, dün iti-
               Özer, MEB’in son 20 yîlda Türkiye Marka ve Patent  barîyla 25 bin öğretmenimiz uzmanlîk öğretmenlik, 900
        Kurumundan  fikrî  mülkiyetle  ilgili  yîllîk  2,9  üründen  öğretmenimiz de başöğretmenlik eğitimlerini tamamla-

        2022 bitmeden şu an itibarîyla 7 bin 538 fikrî mülkiyet  dî, Bu süreçler tamamlandîğî zaman eğitim sistemimiz
        ürününün tescil aldîğîna dikkat çekti. Kapasite ve yapabi- de  sürekli  öğrenen  ve  kendisini  geliştiren  öğretmenin
        lirlikle ilgili sîkîntî olmadîğîna dikkat çeken Özer, “Prob- merkezde olduğu eğitim sistemini inşa etmiş olacağîz."

        leme odaklanabilmek ve adîm adîm süreçleri iyileştire-                                Özer,  bunu  yaparken  merkezî  planlama  yapmak
        bilmek... Meslek liseleri ihracat yapmaya başladî.” dedi.                      yerine okul, il ve ilçe temelli öğretmen eğitimine eğitim-

               Özer,  mesleki  eğitim  merkezlerine  yöneldiklerini  lerini  dönüştürdüklerini  belirtti.  Bütçeyi  artîrdîklarîna
        anlatarak sözlerine şöyle devam etti: “Mesleki eğitim ka- değinen Özer, "Öğretmenlerimizin eğitimleri için kullanî-
        nununda çok önemli değişiklik yaptîk. Hem işveren için  lacak bütçeyi 35 kat artîrdîk. 8,9 milyondan 292 milyona

        hem de öğrencilerimiz için cazip mekanizma oluşturduk.  çîkardîk.  2020'de  öğretmenlerin  almîş  olduğu  eğitim-
        Kanun değişikliği ile sürecin ne kadar iyileştiğini bugün  lerden Bakanlîğîn yapmîş olduğu merkezî ve yerel eği-
        rakamlardan görebiliyoruz. Kanun değişikliğinden önce  timlerden 1,2 milyon öğretmenimiz yararlanmîş ve öğ-

        tüm Türkiye’deki çîrak ve kalfa sayîsî 159 bin idi, bugün  retmen başîna düşen eğitim saati, 44 saat. 2021'deki bu
        670  bin.  İnanîlmaz  bir  şekilde  tüm  Türkiye’de  özellik- değişikliklerle bu yîlî 2.9 milyon öğretmenin eğitimiyle

        le küçük ve orta ölçekli işletmelerin artîk çîrak, kalfa ve  tamamladîk ve öğretmen başîna düşen eğitim saati, 94
        usta bulmayla ilgili sîkîntîlarî kalmadî. Yîl sonuna kadar  saate çîktî. 2022'de 6,6 milyon öğretmenimiz -ki bu ka-
        hedefimiz 1 milyon gencimizi mesleki eğitimle buluştur- dar öğretmenimiz yok- işte bu öğretmen başîna düşen

        mak.”                                                                          mükerrer eğitimleri ve ders saatlerinin ne kadar yüksel-
               Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine de önem ver- diğini gösteriyor.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31