Page 22 - 81- 5
P. 22

Toplantîda okul müdürlerine hitap eden Millî Eğitim  şu anda yüzde 90'în üzerine çîktî. Yükseköğretimdeki net
        Bakanî Mahmut Özer, salgîn dönemimde yüz yüze eğitime  okullaşma oranî 14 idi, şu anda bu oran yüzde 48,5'in üze-
        kararlîlîkla devam ettiklerinisöyledi ve bu sürecin başarîlî  rine çîktî. Eğitimin tüm kademelerinde il ve bölge ayrîmî

        bir şekilde tamamlamasînda emeği olan tüm öğretmen ve  yapîlmaksîzîn bu ülkenin tüm çocuklarînîn eğitime erişi-
        okul idarecilerine teşekkür etti.                                               mi kolaylaştîrîldî."
               Göreve geldiği günden beri okullarîn açîk olmasînîn                             Eğitimdeki  antidemokratik  uygulamalarîn  ortadan
        bu ülke için ne kadar önemli bir şey oluğunu özellikle vur- kaldîrîldîğînî ifade eden Özer, şunlarî kaydetti: “Başörtü-
        guladîğînî ifade eden Özer, artîk okullarîn açîk olmasînîn  sü yasaklarînîn kaldîrîldîğî, din öğretimi ve mesleki eğiti-

        bir eğitim meselesi olmaktan çîkîp bir millî güvenlik me- min önünde Demokles’in kîlîcî gibi katsayî uygulamasînîn
        selesine dönüştüğünü söyledi.                                                   kaldîrîldîğî,  bu  ülkenin  vatandaşlarînîn  çocuklarîna  din
               Kovid-19 sürecini çok başarîlî bir şekilde yönettik- eğitimiyle ilgili taleplerinin diğer imam hatibin dîşîndaki

        lerini ifade eden Özer, "Şimdi yeni gelebilecek salgînlara  okullarda da giderildiği, çok sayîda toplumsal taleplerin
        karşî da çok güçlüyüz. Gerekli önlemleri alarak ilk fedakâr- gerçekleştirildiği bir dönem oldu.
        lîklar yapîlacak yerlerin okullar değil, başka yerler olmasî                           Bir taraftan eğitimde kitleselleşme evresi yaşanîyor,
        gerektiğini tüm Türkiye'ye göstermiş olduk. İnşallah, yeni  70 yîl gecikmeyle, bir taraftan da eğitimin önündeki tüm
        versiyonlarla  karşîlaşmayîz  ama  olmasî  durumunda  da,  engeller  kaldîrîlîyor.  Eğitime  toplumsal  mühendislikle

        Allah'în izniyle, gerekli tüm önlemleri alarak okullarîmî- yaklaşan eğitim politikalarî ortadan kaldîrîlîyor. Eğitimin
        zî açîk tutabilme becerisine artîk sahibiz. Kolay bir süreç  kitleselleşmesini istemeyen ve bunu başörtüsü yasakla-
        olmadî. 6 Eylül'den sonraki ilk bir ay içinde yaşananlarî  rîyla, katsayî uygulamalarîyla perçinlemeye çalîşanlar as-

        ben biliyorum. İstanbul'da servisler çîkmadî. Tekrar ka- lînda bu ülkenin çocuklarînîn kültürel iktidara ortak ol-
        panacak diye herkes beklenti içine girdi. Sömestir tatili- masînî istemediler. İşte son 20 yîlda bu düğüm çözülerek
        nin uzatîlmasî için bu ülkede 2 milyona yakîn twit atîldî.  bu ülkenin her yerinde vatandaşlarîn çocuklarînîn sürece
        Çok da güzel twitler değildi. Özellikle benim şahsîmla ilgi- dâhil olmasî sağlanmîş oldu. Bu sürecin kazananlarî bu ül-
        li, okullarîn sömestir tatilinin uzatîlmasîyla ilgili... Biz bu  kenin vatandaşlarî oldu. Kîzlarîmîz ve kadînlarîmîz oldu.”

        ülkenin geleceğiyle ilgili en önemli kararî verdik. İstikrar-                          Kîz  çocuklarînîn  eğitime  erişimiyle  ilgili  spekülas-
        lî bir şekilde de kararîmîzîn arkasînda durduk. Sizin gibi  yonlarîn  özellikle  muhafazakâr  kesim  üzerinden  yapîl-
        değerli arkadaşlarîmîz olduğu için durabildik."                                 dîğînî ifade eden Özer, “Hem başörtüsü yasağî uygulaya-

               Özer, son 20 yîl eğitimde 2 boyutlu bir başarî hikâ- caksîn  hem  okul  yapmayacaksîn  hem  de  ‘Kîz  çocuklarî
        yesinin yazîldîğînî belirterek "Ökul öncesinden yükseköğ- niye okutulmuyor, bu muhafazakârlar niye kîz çocuklarînî
        retime eğitimin tüm kademelerinde bu ülkenin çocuklarî- okutmak istemiyorlar?’ diyeceksin. Son 20 yîlda ortaöğ-
        nîn eğitime erişiminin kolaylaştîrîldîğî bir dönemdir. Bu  retimde kîz çocuklarînîn okullaşma oranî 39,2’den yüzde
        kapsamda Türkiye'de devasa bir seferberlik aşkîyla çalîşî- 90’a ulaştî. Yükseköğretimdeki kadînlarîmîzîn ve kîz ço-

        lan bir döneme şahitlik ettik." dedi.                                           cuklarîmîzîn  okullaşma  oranî,  ilk  kez  2014’ten  itibaren
               Bakan Özer, şöyle devam etti: "Derslik sayîlarî 300  erkek çocuklarîn okullaşma oranînî geçti. Yani fîrsat ve-
        binlerden 870 binlere ulaştî. Öğrenci sayîsî eğitimin tüm  rildiği zaman bu ülkenin eğitimle ilgili hiçbir sorununun

        kademelerinde arttî. Ökul öncesinde 5 yaştaki okullaşma  olmayacağî bu dönemde görüldü. Yeter ki toplumsal mü-
        oranî 2000'li yîllarda yüzde 11'di, şu anda bu oran, yüz- hendislikler uygulanmasîn.” dedi.
        de 93 oldu. Örtaöğretimdeki okullaşma oranî yüzde 44'tü,
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27