Page 49 - e - dergi düzeltildi
P. 49
Çocuk için çok ciddi bir uğraş olan oyun, aynı zamanda bir
eğlence ve öğrenme kaynağıdır. Dünyanın her yerinde, her çağda
ve her kültürde çocuklar oyun oynarlar. Oyunların biçimleri, özel-
likleri, oyuncakları zaman içinde, bölgeden bölgeye, kültürden kül-
türe değişse de çocuğun olduğu her yerde oyun vardır.
Oyun ve çocuğa bakış açılarının şekillenmesinde bilim
adamları çeşitli fikirler ortaya atmışlardır. Bu fikirler günümüz-
deki oyun anlayışının temelini de oluşturmaktadır. Gazali, oyu-
nun çocuk eğitimin önemli bir unsuru olduğunu belirtir. Ona göre
oyunla, çocuğun belleği yenilenir, öğrenme gücü artar ve çocuk
dinlenir.
Pestalozzi’ye göre oyun amaçlı ve topluma yararlı olacak et-
kinlikler içermeli ve çok fazla doğal ortamına bırakılmamalıdır.
Pestalozzi, çocuğun içinde onu etkinliğe iten, harekete yönelten bir
gücün var olduğunu, bu itici güçle çocuğun yerinde duramadığını
ve durmadan hareket ettiğini belirtmiştir.