Page 49 - e - dergi düzeltildi
P. 49

Çocuk için çok ciddi bir uğraş olan oyun, aynı zamanda bir

            eğlence ve öğrenme kaynağıdır. Dünyanın her yerinde, her çağda

            ve her kültürde çocuklar oyun oynarlar. Oyunların biçimleri, özel-
            likleri, oyuncakları zaman içinde, bölgeden bölgeye, kültürden kül-

            türe değişse de çocuğun olduğu her yerde oyun vardır.

                    Oyun  ve  çocuğa  bakış  açılarının  şekillenmesinde  bilim
            adamları çeşitli fikirler ortaya atmışlardır. Bu fikirler günümüz-

            deki oyun anlayışının temelini de oluşturmaktadır. Gazali, oyu-

            nun çocuk eğitimin önemli bir unsuru olduğunu belirtir. Ona göre
            oyunla,  çocuğun  belleği  yenilenir,  öğrenme  gücü  artar  ve  çocuk

            dinlenir.
                    Pestalozzi’ye göre oyun amaçlı ve topluma yararlı olacak et-

            kinlikler içermeli ve çok fazla doğal ortamına bırakılmamalıdır.

            Pestalozzi, çocuğun içinde onu etkinliğe iten, harekete yönelten bir
            gücün var olduğunu, bu itici güçle çocuğun yerinde duramadığını

            ve durmadan hareket ettiğini belirtmiştir.
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54