Page 14 - e - dergi düzeltildi
P. 14

ÖĞRENCİ






           DEVAMSIZLIĞI




        OKUL GELİŞİM












                M    O    D    E    L    İ




















                    Öğrencilerin okul ve diğer eğitim kurumlarından en üst düzeyde faydalanmalarını sağlamak okul ve diğer eğitim kurumlarının en

            önemli görevlerinden birisidir. Öğrencinin bulunduğu eğitim kurumdan en üst düzeyde faydalanmasında, okula devam durumunun oldukça
            önemli bir yeri bulunmaktadır. Eğitim kurumuna devam etmeyen veya devamsızlık sorunu olan öğrenciler ister istemez okul ve eğitim dışı
            unsurların ortasında kalmakta, istendik davranışların kazandırılamadığı gibi olumsuz hal ve davranışların da odağında olmaktadır.

                    Öğrenci okul devamını sürekliliği için öncelikle okul devamını etkileyen nedenlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Okula devamın
            aksaması hem fiziksel hem psikolojik hem de toplumsal birçok etmenden kaynaklanabilen ve öğrencinin gelişim sürecini olumsuz yönde
            etkileyebileceğWi düşünülen istenmeyen bir öğrenci davranışıdır. Çalışma bu çerçevede uygulamalar ve eylemler içermekte, okul devamının

            sağlanmasını ve başarının artırılmasını hedeflemektedir.
            Yaşamın her döneminde okulda, evde verilen eğitim ve öğretimin temel amacı; Kişilerde, öğrencilerde istenen yönde davranış değişikliklerini
            sağlamak olduğuna göre, bu etkinliklerin okullarımızda odak noktasını öğrenciler teşkil ediyor demektir. Başarı, “istenilen bir sonuca

            ulaşma yönünde ilerlemedir.”
                    2021-2022 Eğitim-Öğretim dönemi sonunda genel devam sorunlarını giderilmesi ve devam oranlarının artırılmasıyla beraber özellikle

            bireysel bazda okula devam sorunu olan öğrencilerin tespiti sonrası okula devam oranının artması, bunun paralelinde aynı öğrencilerin
            ders ve sosyal faaliyetlere katılım ve akademik başarılarının artması hedefiyle çalışmamız 2019-2020 eğitim öğretim yılı itibariyle uygu-
            lamaya konulmuştur.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19