Page 14 - e - dergi düzeltildi
P. 14
ÖĞRENCİ
DEVAMSIZLIĞI
OKUL GELİŞİM
M O D E L İ
Öğrencilerin okul ve diğer eğitim kurumlarından en üst düzeyde faydalanmalarını sağlamak okul ve diğer eğitim kurumlarının en
önemli görevlerinden birisidir. Öğrencinin bulunduğu eğitim kurumdan en üst düzeyde faydalanmasında, okula devam durumunun oldukça
önemli bir yeri bulunmaktadır. Eğitim kurumuna devam etmeyen veya devamsızlık sorunu olan öğrenciler ister istemez okul ve eğitim dışı
unsurların ortasında kalmakta, istendik davranışların kazandırılamadığı gibi olumsuz hal ve davranışların da odağında olmaktadır.
Öğrenci okul devamını sürekliliği için öncelikle okul devamını etkileyen nedenlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Okula devamın
aksaması hem fiziksel hem psikolojik hem de toplumsal birçok etmenden kaynaklanabilen ve öğrencinin gelişim sürecini olumsuz yönde
etkileyebileceğWi düşünülen istenmeyen bir öğrenci davranışıdır. Çalışma bu çerçevede uygulamalar ve eylemler içermekte, okul devamının
sağlanmasını ve başarının artırılmasını hedeflemektedir.
Yaşamın her döneminde okulda, evde verilen eğitim ve öğretimin temel amacı; Kişilerde, öğrencilerde istenen yönde davranış değişikliklerini
sağlamak olduğuna göre, bu etkinliklerin okullarımızda odak noktasını öğrenciler teşkil ediyor demektir. Başarı, “istenilen bir sonuca
ulaşma yönünde ilerlemedir.”
2021-2022 Eğitim-Öğretim dönemi sonunda genel devam sorunlarını giderilmesi ve devam oranlarının artırılmasıyla beraber özellikle
bireysel bazda okula devam sorunu olan öğrencilerin tespiti sonrası okula devam oranının artması, bunun paralelinde aynı öğrencilerin
ders ve sosyal faaliyetlere katılım ve akademik başarılarının artması hedefiyle çalışmamız 2019-2020 eğitim öğretim yılı itibariyle uygu-
lamaya konulmuştur.