Page 7 - Nisan Bülten Ortak Kopyası (3)
P. 7
KÖPRÜKÖY
AMAÇ Öğrencilerimize çağın
gerektirdiği bilgi ve
becerileri kazandırmak
KÖY OKULUNDA VEKTÖREL TASARIM
Derya Öğretmenden Bir Mesaj Var !
Vektörel, tasarım, çizim, uygulama, teknoloji;
Ben Marifet İlkokulunda sınıf öğretmeni olan Derya öğretmen. Köydeki öğrencilerim için geleceğe
yönelik etkinlikler planlıyorum. Bunlardan biri de vektörel tabanlı programları çocuklarıma
öğretmek. Tablet ve kalem ayrıca Mouse kullanılarak da uygulanabilen KRİTA adlı program yoluyla
küçük bir resim etkinliği 1.sınıf öğrencilerimle yaptım. Bu program çocukların en başta teknolojiye
ayak uydurmaları teknolojisiz bir işin zor yapıldığı günümüzde yardımcı olması için güzel bir
program. İleride değişik meslekler seçecek öğrencilerim için temel teşkil edecek önemli
kazanımdır. Öğrencilerimle ilk önce yapacakları hayvan resimlerini eskizlerini kuru kalemle yapmış
olduk. Daha sonra şekillerde gördüğünüz vektörel tabanlı şekilleri kullanarak çember ,kare, nokta
ve piksel fırçalar yardımıyla şekilleri çizdik .Sonrasında renk doldurma özelliği sayesinde
şekillerimizi renklendirdik. Böylece öğrencilerim işin pratik yanını gördüler geometrik şekillerinde
farkına vardılar.
BİR ROMAN, BİR HİKÂYE, BİR ŞİİR
AZİZİYE
AMAÇ Öğrencilerimize çağın
gerektirdiği bilgi ve
becerileri kazandırmak
Okulumuz Borsa İstanbul Ilıca Yavuz Selim
Sosyal Bilimler Lisesi kapsamında
gerçekleştirilen “Bir Roman, Bir Hikâye,
Bir Şiir” isimli projemizde her ay farklı
sanatçıları ve eserlerini konu edindiğimiz
standlarımız öğrencilerimizin ilgisine
sunulmaktadır. Projemiz ERBAP
kapsamında başarıyı artırmak adına
yapılmaktadır.
Projemizde, yeni yayımlanan eserlerin tanıtılması, söz konusu eserlerin sanatçılarının öğrencilerimiz tarafından
daha iyi bir şekilde tanınmasının sağlanması, kitaba ve sanatçıya karşı farkındalık oluşturulması ve eserlerin
mütalaasının yapılması amaçlanmaktadır.
Her ay periyodik olarak farklı öğrenci gruplarıyla iş birliği dahilinde görev dağılımı yapılmaktadır. Öğrenciler
sorumluluk alma, takım çalışması yapma, kendini ifade etme kabiliyetini geliştirmektedir. Bunun yanı sıra
projemiz, görev alan öğrencilerin tanıttıkları yazar ve eserlerine hakim olarak sunum yapmasına, sunum
esnasında öğrencilerin empati yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunmuştur. Ayrıca projemiz, öğrencilerde
edebi zevk oluşmasına ve üniversite sınavında da akademik olarak yapılacak çalışmalara önayak olmuştur.