Page 27 - e - dergi düzeltildi
P. 27
Erzurum Davranış Eğitimi Modeli
ERDEM özellikle son dönemlerde görülen bireysel ve toplum-
sal değer çözülmelerine karşı bir çözüm üretme, hayat başarısı ve
toplumsal gelişmişliği artırma çabasının bir sonucu olarak 2019-
2020 eğitim-öğretim yılı itibariyle uygulanmaya başlanmıştır.
Çalışmamız değerler sistemini bireylere iletme, kültür
aktarımı, okul programlarında belirtilen değerleri öğretmek,
öğrencileri belli şekilsel yapılar içerisinde disipline etmek, ahlaki
gelişimine katkıda bulunma, bireysel algılarını ve benlik duygu-
sunu geliştirme ve öğrencilere rol model olma imkânlarını sunma
hedeflemektedir. Bu yüzden bireyin farkındalığının artması, ahla-
ki değerler edinmesi ve yaşarken öğrenebilmesi için uygulamalar
yapılması ERDEM için değerler/davranış eğitimi açısından özel-
likle merkezi bir konumda yer almaktadır. ERDEM’de uygulama-
lar 8 Kök Değer ve altında 42 Alt Değer içerisinde yürütülmektedir.